Wednesday, October 21, 2015

Sagrada Familia en een hongerige dief

De wekker ging om 8.30 uur. Snel opstaan, aankleden, douchen en opmaken natuurlijk. Heerlijk bij een caféterras ontbeten en genoten van ons broodje. Ik kon het niet laten on wat mini croissantjes te kopen. Ze zagen er zo lekker uit. Ze werden per 10 verkocht maar ik wou er 12. Dat begreep de dame niet helemaal.
Met de croissantjes in mijn tas eerst naar Camp Nou. Dit zou gelijk onze eerste metro ervaring zijn. Kaartje voor 2 dagen gekocht en gaan. Wauw, tot mijn verbazing ging dat in 1x goed. Zit er toch nog iets van richtingsgevoel in mij. 
Het stadion ligt bij de universiteit van Barcelona dus onderweg kwamen we heel veel studenten tegen.
Eindelijk bij Camp Nou. Zo indrukwekkend vond ik hem van buiten niet. Maar eenmaal binnen ... Wat een prijzenkast! Heel indrukwekkend. De ballen en schoenen van Messi. Vitrines vol bekers. Wauw!!!!
Na Canp Nou naar de Sagrada Familia. Dat is pas een indrukwekkend gebouw. Wat een details overal. Heel mooi. We hadden ook kaartjes voor de lift van 1 van de 2 torens. We moesten na de Sagrada Familia binnen bezocht te hebben nog wel 1,5 uur wachten om de lift te gebruiken. Dat waa wel jammer. De weg naar beneden was .... Smal en lang! Uitzicht over de stad was adembenemend. 
Na de Sagrada Familia uitgehongerd naar de Burger King. Nog even snel 1 croissantje gegeten. Wat een drukte bij de placa de Catalunya. Gezellig druk. Eerst nog even wat gewinkeld en daarna toch echt naar huis. We waren gesloopt!
En dan die domme dief!
Blijkbaar ben ik in de loop van de dag beroofd van mijn croissantjes. Ja mijn croissantjes waar ik zoveel moeite voor heb moeten doen om er 12 van te krijgen en geen 10 
Nou dief, ik hoop dat je ervan geniet 

No comments:

Post a Comment